Rubriky
Nakupování

Ruská chaga

Rezavec šikmý, chaga, počeštěle čaga nebo latinsky inotus obliquus je druhem dřevokazné houby, kterou nalezneme především na břízách. Její tvar je kulovitý, rozměry vcelku velké a při rozřezání můžeme obdivovat její typickou rezavou barvu, pro níž také získala název. Nachází se na území Evropy, takže ji můžeme nalézt i u nás. Nejvíce oblíbená je však v Rusku, kde si z ní lidé běžně připravují čaj nebo dokonce víno. Odtud také získala název čaga sibiřská.

summer-2913409_960_720

Rezavec šikmý si tedy můžeme buď sami nasbírat nebo koupit. Zvolíme-li první možnost, je třeba na lov vyrazit nejlépe v zimě či pozdním podzimu. To je totiž období, kdy teplota minimálně 3 týdny nevystoupí nad 5 °C, protože tehdy houba obsahuje největší množství živin. Dívat se budeme po výrostku v podobě spáleného uhlí, který často zaujímá tvar polokoule, ale není to pravidlem. Dobré je, vybavit se menší sekerou, větším nožem či mačetou, aby sklizeň proběhla bez potíží. Kvůli zachování zdraví stromu se zpravidla 20 % houby zanechává na stromě, jinak by mohlo dojít k jeho poškození. Nasbíranou houbu můžeme usušit, zamrazit či naložit do lihu.

nature-3166776_960_720

V obchodech ji seženeme zpravidla v sušené podobě ve formě prášku či tablet. Tablety jednoduše spolkneme a zapijeme, prášek lze libovolně přidávat do pokrmů či nápojů. V podobě výluhu jej můžeme konzumovat ve formě čaje.

A proč ji vůbec konzumovat? Obsahuje velké množství vitamínů, minerálů, antioxidantů, polysacharidů, stopových prvků, betulin a kyselinu betulinovou. Udává se, že pomáhá při nádorových onemocněních trávicího traktu, rakoviny prsu a ženských orgánů, celkově posiluje imunitu, zvyšuje chuť k jídlu, čistí krev, napomáhá správné činnosti jater a ledvin, povzbuzuje enzymatické funkce a pomáhá při problémech se slinivkou, žaludkem, vředech, Crohnově chorobě či ulcerózní kolitidě.

Navíc se jedná o zcela bezpečný přírodní útvar, který je vhodný také pro děti, seniory, těhotné i kojící ženy. Na rozdíl od stromu, který svým parazitováním způsobuje hnilobu, lidem neublíží, ale právě naopak pomůže.

Rubriky
Hobby

Není cvičení jako cvičení!

Možná patříte právě mezi ty typy lidí, co si raději zacvičí v klidu doma nebo si zaběhají venku v přírodě v tichu lesa a nebo se sluchátky na uších. Možná i vy zajdete občas plavat, protože víte, že plavání je hodně v pohodě a dělá vám dobře na záda. V každém případě, i když jste takový samorost a všechno raději děláte sami, potřebujete občas zajít zacvičit pod vedením trenéra či trenérky, abyste věděli, na čem dál pracovat, oživili si svoje kvality provedení cviků a načerpali inspiraci do dalších hodin cvičení

cvičení pilates

Možná dokonce patříte mezi ty, kteří sami doma necvičí ani náhodou, a tak potřebují zajít do fitness centra pro řádnou dávku motivace, ale zároveň tam nesnáší právě všechny ty lidi, o kterých jsme mluvili výše. A co s tím tedy?

Skvělá možnost cvičení s osobním přístupem a soukromím!

V této době se začínají vedle fitness center, kde si přijdete zacvičit, jak se vám to hodí nebo jak může vámi vybraný trenér, objevovat také fitness centra, která fungují na individuálním principu a přístupu ke každému jednomu klientovi.
pro domácí cvičení

Jak je zaručeno soukromí?

Tyto fitness centra mají většinou ke cvičení cca jeden až pět strojů pro procvičení celého těla či s vibračními principy a několik strojů na rozehřátí těla, jako jsou třeba běžecké pásy a podobně. Pokud tedy jdete na takové cvičení, většinou jsou hlavní stroje rozmístěny po objektu tak, aby na vás jiný klient neviděl a vy zase na něj. Tedy můžete cvičit v klidu a v soukromí. Na cvičení chodíte maximálně pul hodiny předem, to znamená ve fitness centru, kde cvičí dva trenéři, se v jednu chvíli v prostorách můžou pohybovat maximálně čtyři klienti a ještě to samozřejmě není pravidlem, protože většina lidí běží na cvičení na poslední chvíli.
cvičení na podložce

Jak probíhá cvičení?

Trenér si na vás vyčlení sjednaný čas. Je pravdou, že cvičení pod dozorem za použití právě třeba vibračních strojů, je natolik výživné, že zpravidla stačí 30 minut intenzivní práce a máte dost. Když si před tím dáte 15 minut rozběhání a rozcvičení a po cvičení 15 minut protažení, máte krásných šedesát minut cvičení. Trenéři s vámi samozřejmě dle vašich možností procvičí celé tělo a zaměří se na požadované partie či na nejvíce potřebné partie.

Tato fitness centra jsou hudbou budoucnosti. Sice si připlatíte za vysokou kvalitu, ale to, že nebudete mít za rok problémy se zády či kyčlemi zdá se býti k nezaplacení. Ke všemu na vás nikdo neciví, že nic nezvednete nebo funíte nebo podobně, jak se často cítíme ve veřejném fitness centru.